Een stofje met een nieuwe bestemming, de Crystal top.

Oorspronkelijk kocht ik dit 'See you at six' stofje om dit mee te maken.
Tot de laatste La Maison Victor in de brievenbus viel.
Ik was meteen verkocht toen ik de 'Crystal top' zag.
Een leuk lente topje met ruches!
De stof kreeg meteen een andere bestemming.


Dit 'Arrow' stofje valt soepel waardoor de ruches mooi uitkomen.
Aan het patroon paste ik wel nog enkele dingen aan.
Aan de hals werkte ik met een belegje i.p.v. het voorgeschreven biais lint. 
Hierdoor kon ik de rugsluiting ook beter afwerken.
Normaal gezien wordt er een haakje voorzien aan de rug.
Ik koos ervoor om de rug af te werken zoals de 'Tilda top', ook uit La Maison Victor.


Achteraf heb ik de top een heel stuk moeten innemen. Bovenaan paste alles mooi, maar onderaan was deze Crystal top zo breed dat er enkele centimeters af mochten. 


Ik weet al welk mijn favoriete 'lente' kleurtje wordt, ... mint.
En dit topje maakt ook wel kans om een favorietje te worden in het voorjaar.



  • Patroon: Crystal top - La Maison Victor editie 2 2017
  • Stof: See you at six, Arrows - Lizzy l'oiseau
  • Knoopje: Veritas






Reacties

  1. echt leuk! ik heb ook nog een see you at six stofje liggen voor een top maar vrees dat ik wat tekort zal hebben voor die leuke ruches, zal eens puzzelen binnenkort
    jouw versie is trouwens ideaal voor dit mooie weer, echt een lentegevoel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat je goed! Perfect patroon voor dit stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi. Het brengt me op ideeen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk! Deze staat ook nog op mijn lijstje. Eveneens in mint ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kleur staat je goed! Ik weet niet goed of zo'n ruches op de borst dat nu niet te veel zouden accentueren bij mij, haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil wat meer aan selfish sewing doen. Hier kan ik veel inspiratie komen rapen! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts